Dakar reli: Odiseja u bespuću 2014.

Prema najavama organizatora, pred takmičarima je nikad duži i nikad teži reli - oko 9.000 kilometara nade za takmičare sa različitim ambicijama. Neko želi samo da stigne do cilja, neko da prvi put pobedi, dok Peterhansel, Depre i posade "kamaza" žele da ponove uspehe od prošle godine...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Najteže auto-moto takmičenje na svetu spremno je za svoje 36. izdanje. Ili šesto, od kako se čitav karavan iz Afrike preselio u Južnu Ameriku. A, taj novi početak, daleko od peščanih dina Sahare, ali i razbojnika koji tuda tumaraju, ispostavio se kao odličan potez organizatora koji su čitavu priču oko jedinstvene trke izdržljivosti podigli na viši nivo. I geografski i organizaciono!

 

Takmičenje koje danas startuje iz Rozarija u Argentini, rodnom mestu besmrtnog

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

revolucionara Ernesta Čea Gevare, donosi novine za gledaoce, a posebno za one koji na njemu nastupaju, pošto je organizator objavio rute koje će biti duže i, kako tvrde, zahtevnije od svih dosadašnjih koje su viđene na južnoameričkom kontinentu, uz obaranje rekorda nadmorske visine kojom će proći učesnici.

Sam početak, prva etapa, neće biti toliko teška pošto će se uglavnom voziti kvalitetenim putevima, ali već drugog dana vozače očekuju prvi pakleni ispiti na sivim dinama Nihuila.

 

Odatle slede etape kroz različite argentinske pejzaže - od planinskih prelaza i najvišeg vrha Akonkagve, do dubokih kanjona na zapadu zemlje, uz "ekskurziju" kroz Boliviju, sa bivakom na čuvenoj slanoj zaravni Ujuni, na 3.600 metara nadmorske visine...

Odatle, karavan se seli u Čile, ka brutalnoj pustinji Atakami, koja se pokazala kao veliki rival mašinama, koje će do tog trenutka već biti prilično izmučene.

 

Svako ko "preživi" okrutni pesak, kao nagradu će dobiti vožnju uz obalu pacifika, ka cilju u Valparaisu u Čileu, 18. januara.
 

Ovo bi, ukratko, bio presek onoga šta čeka takmičare na reliju Dakar 2014. godine, koji je već u zvaničnom programu takmičenja nazvan "odisejom".

 

Tokom takmičenja, oko 450 vozila naći će se na trasi dugoj oko 9.000 kilometra (9.230 za automobiliste), od čega oko 5.000 otpada na specijalne ispite, s tim

Pogledajte ponudu polovnih Minija na sajtu Mojauto.rs.

što će dva maratonska "specijala" ukupne dužine 2.702 kilometra, kojima će prolaziti motociklisti i vozači "kvadova", biti podeljeni u poslednjoj trećini - zvuči komplikovano, ali i izuzetno teško, posebno što i sami organizatori iz ARO-a za ovaj Dakar tvrde da je ekstremni izazov izdržljivosti i najteži reli ovog tipa do sada.

Stefan Peterhansel


Što se tiče takmičara i favorita, situacija je manje-više slična kao i u drugim sličnim vrhunskim takmičenjima. Dakar ima svog "Šumahera" (ili Fetela), u vidu Francuza Stefana Peterhansela, aktuelnog pobednika u kategoriji automobila, koji je do svog petog trijumfa u toj kategoriji stigao nikad ubedljivije, za volanom neuništivog Minija. I ove godine, Francuz će, za volanom unapređenog automobila iste marke, biti glavna zvezda takmičenja u pokušaju da stigne do treće uzastopne pobede.

 

Među glavnim rivalima biće klupske kolege Nani Roma i Krištof Holovčik, dok će dominaciju Minija pokušati da razbiju Naser al-Atijah, Karlos Sainz i Žinijel de Vilije - iskusni vukovi koji znaju kako se pobeđuje na teškim etapama.


Motociklisti takođe imaju svog "Peterhansela", negovog velikog prijatelja i zemljaka Sirila Deprea, koji je ove godine prešao u Jamahu, na kojoj će, boreći

Pogledajte ponudu polovnih motora na sajtu Mojauto.rs

se verovatno protiv Marka Kome, pokušati da prekine 12-godišnju dominaciju KTM-a i stigne do svog šestog trijumfa, čime bi se izjednačio upravo sa Peterhanselom, koji je upravo toliko puta bio najbrži kao motociklista. Vozeći "jamahu"!


Među kamiondžijama, gledaoce ponov očekuje bitka Rusije i Holandije, pošto su se posade "kamaza" naoštrile da ponove trostruku pobedu iz 2013. godine, dok su njihovi iskusni holandski rivali željni revanša u kamionima različitih marki...
 

Sagmajsterov sedmi Dakar

Srbija će i u predstojećem izdanju Dakara imati predstavnika. Subotički motociklista, 42-godišnji Gabor Sagmajster, dobro se pripremio za sedmi maratonski nastup, gde ga očekuje 8.733 takmičarska kilometra i konkurencija od 195 kolega na dvotočkašima.


Za srpskog šampiona u motokrosu, već sedmu godinu maraton traje svih 365 dana. Čim se u svoju zemlju vrati sa naporonog takmičenja, predstoji mu teška bitka obezbeđivanja sredstava za sledeći nastup, a Gabor se, pored svih problema sa kojima se susreće, uvek pojavi na takmičenju koje je definitivno obeležilo njegovu karijeru. Pokazao se kao neobično sposoban za pronalaženje sponzora, uporan, vredan i jednostavno neumoran kada je potrebno naći novac za Dakar, a uzeo je puno i iz sopstvene kase, od novca zarađenog u trgovini delovima za motocikle. Uvek je u poslednjem trenutku slao prijavu za maraton, često i pozajmljivao novac... ali do danas ni jednom nije odustao od putovanja preko Atlantika. Nije imao sreće da se na najvećem ispitu okuša na tlu Afrike, ali je prelaskom Dakara u bespuća Južne Amerike Sagmajster postao i jedan od zaštitinih znakova ovog ekstremnog takmičenja.


- Ovoga puta prvi put putujem delimično povređen. Pre nekoliko meseci sam na takmičenju u moto-krosu imao težak prelom ključne kosti, ali, ne brinite, solidno sam se oporavio, trenirao i skidao kilažu i jedva čekam da takmičenje počne!
 

Ove godine, Sagmajster će biti u timu "Torsten", za koji će nastupati i njegov veliki prijatelj, Slovenac Miran Stanovnik, kao i Simon Marčić (Slovenija), Jerg Majoli, Inog Can (obojica Nemačka) i Janoš Deši (Mađarska). Naš takmičar ove godine će nastupati na prošlogodišnjem motocilu koji je detaljno "osvežen".

Povezane teme: Dakar reli, Reli, Stefana Peterhansel

Poslednji komentari

Loly
Utorak, 07. 01. 2014. 10:45h
neregistrovan korisnik
Ja lepo govorim mom instruktoru voznje da ja odem tamo i da vozim tih 9000km i kad pobedim da mi on odmah otpise 40 casova prakticne voznje zato sto bi u ovoj trci stekao vece iskustvo nego da se smaram po gradu. A moj instruktor zapeo kako ne znam ni da udjem u prvu brzinu ni da vozim.. Pa sta ako ne znam naucio bi u toku trke... Pored toga bar tamo ne moram da koristim saobracajna pravila.. koji je to smor.. Sta mene briga da li je crveno ili zeleno?? To uopste ne gledam...
FunFromSRB
Utorak, 07. 01. 2014. 02:10h
neregistrovan korisnik
iskreno voleo bi da budem ucesnik, makar kao duvozac.. :)
M7
Ponedeljak, 06. 01. 2014. 12:23h
neregistrovan korisnik
Obozavam ovo, kao i Pikes peak
nemac
Nedelja, 05. 01. 2014. 22:45h
neregistrovan korisnik
japanci su najgori
Dakar2014
Nedelja, 05. 01. 2014. 18:28h
neregistrovan korisnik
Eurosport1, 23h.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»